söndag, december 13, 2009

I like glitter ;)




Och så kom den… Luciadagen... och vi har inte riktigt julpyntat än, om julstjärnorna på verandan inte räknas som julpynt vill säga. Det känns inte riktigt som om det är dags än, det är ju sommar ;).
Fototriss vill se massor med glitter denna gång :). Det fanns mycket vackert, glittrigt julpynt att välja bland på ”Christmas Fair”, julmarknaden på björnungarnas skola, för någon vecka sedan. Problemet är bara att det inte finns lika många julgranar. Lite avis på er, som snart kommer att ha (eller redan har) en riktig julgran dofta underbart i hela huset… Ja, eller hur, jag kan vara glad att jag slipper alla barr…

Nä, nu skall vi baka lussekatter, och när vi ändå gör det så bakar vi några kanelbullar med!
Aircondition på?
Japp!
Pepparkakskläderna på?
Japp! (på barnen, förstås :)
Då bakar vi!
Önskar er alla en trevlig lucia och tredje advent!
Kram

11 kommentarer:

Anni sa...

Det måste vara speciellt att fira jul i värmen!

magnus sa...

Skön glittertriss från Thailand, jag gillar ju hav och vatten och din glittrigt härliga vattenbild blir min solklara favorit.

cat sa...

Ett sådant underbart glittrande hav:)

Jah Hollis sa...

Tack detsamma! Och julsakerna till trots så gillar jag nog ändå bilden med det glittrande havet bäst.

Lasseivomma sa...

Din sista bild får mig att vilja sälja granen och köpa en flygbiljett.

Synnøve. sa...

Hej på dig.
Kul att se ett nytt namn på bloggen. Hoppas du fann något spännande hos mig.

Här var det mycket fint att se på vill jag säga.

Ingen gran här ännu, den kommer lillejulafton. Då ska den kläs och bli fin. Ingen äkta då tyvärr. Utan en som ligger i kartong i garderoben. Men att säga att de inte tappar barr är nog att ljuga....

Gjorde en test på facebook vilken sagofigur man var, och jag blev Nalle Phu. En figur jag älskar.
Så därför lämnar jag ett litet honungspår efter mig nu när jag går.
Ha en fin tredje advent nu, och hoppas du fick se en lucia iallafall. Här i nabolandet finns det inte någon tradition för lucia.
Ha det gott.
Synnöve.

Camilla Alvén sa...

Jag föredrar glittret i havet framför julgransglittret.
Ha det bra
Kram

Pialotta sa...

Befinner du dig i Thailand nu då? Säkert ett riktigt glittrigt land.. jag har inte varit där och har inte den minsta tanke på att resa dit heller.. lockar mig inte.. ganska så ovanligt eller vad tycker du?;-)
Hur som helst glittriga bilder fick du till .. vattnet det byter jag gärna med dig mot mitt badkar;-)

Lenas Fotoblogg sa...

Härligt med ett glittrande hav!!!!Konstigt att fira jul och baka lussebullar i värmen och ha sommar....har ni varit där länge och stannar ni där för evigt eller????Jag blir ju faktiskt lite nyfiken på hur det kan vara.Här väntar man på snö och tycker att så ska det vara på jul....hmn det kan ju vara olika.....njut och ha det skönt på ert vis.

Shannara sa...

Åh, har du plats för en sliten Mamma och hennes sex ungar. Vad härligt, underbart, glittrigt lockande sista bilden var!

ViDu sa...

Vad skönt att höra att jag inte är den enda som inte har pyntat färdigt! Det är tack och lov att det är några dagar kvar och jag är ledig i helgen. Din triss är fin och den allra finaste bilden tycker jag är den sista trots att den inte är aktuell.

Related Posts with Thumbnails