torsdag, mars 11, 2010

Supernatural powers

Växtplats för fyra vackra orchidéer: ljust, ej i full sol ;).

Ok, nu fick vi det svart på vitt, jag har supernatural powers... I områdets pool, i förrgår pratades, bland annat om att det har varit så fint väder i Mae Phim senaste veckorna, dock ganska varmt, för varmt. Jag behövde bara säga att det skulle faktiskt vara mysigt med lite regn (yes, I know, det är inte många som tycker det samma) för att dagen efter (igår morse) vakna till ljudet av ösregn ;). Men, jag kan tänka mig att det kanske inte var så kul för den familjen (de har hyrt ett hus i vårt område) som precis kommit till Mae Phim och dessutom hade landat efter flera timmars försening…
Dock tog det inte långt innan det slutade regna, och alla kunde gå och bada. Oh, I like happy endings ;).

Just nu, på morgonen är det solig och lite molnigt. Lagom temperatur också, det vill säga svalt och skönt, ja, perfekt, med andra ord.

Väderprognosen presenterades i samarbete med

;)

13 kommentarer:

Maria G sa...

Vilka otroligt vackra och fina orchidéer, sååå fina!
Vädret i Lidköping är grått och disigt, temperaturen är i skrivande stund 0,1 grader.
Ha en bra dag!
/Maria

Monica o Jacob sa...

Fina orchidéer, har själv några som blommar nu.
Lite bad karma där, fixa regn till andra;-)jag är ingen favorit av hetta direkt utan väntar på våren här hemma.
Ha det bra;-)

Eva-Lena Sjösteen sa...

Underbara Orkidéer, hela bilden är bara ett mjukt inferno av sol, värme och jag kan om jag blundar till och med se havet :)

Ha en riktigt fin och skön torsdag/E-L

anki sa...

wow, orkideér som är så vackra :-)

vacker bild...

ha en skön dag

http://graceolsson.com/blog sa...

Mycket fin bild
Jag älskar orchidér
Har en bra dag
graceolsson.com/blog

Rantamor sa...

Fyra vackra orchidèer, d är nog mina absoluta favoriter när det gäller blommor.
Va fint du fångat dom med din kamera.

Men är du i Thailand??? Nu ??

Bjuder dig på godis på mitt torsdagsfoto =)


Ha d gott, å d har du säkert var du än är.

Unknown sa...

Det är ju tur att det inte regnar speciellt länge. Jag tycker det blir så härligt fuktigt efter ett riktigt regnoväder, ja,jag vet, inget torkar, men annars är det supernice.
Ha det mysigt.
Camilla

Maria sa...

Men så mysigt och jag är inte alls avundsjuk (klart jag är...haha) för snart kanske vi också kan ha blommor ute:)
Snyggt fotat
Ha en toppen dag!

Camilla (Rantis) sa...

wow, så underbara orkidéer, så vackra!
Underbart foto!
Ha en skön torsdag!

mimmi sa...

en vacker och ståtlig bild :)
kan du ge en väder prognos för Värmland också ;)

Lotta sa...

Underbart!!!! Fyra krukor med denna fantastiska blomma som står så länge
Vi har solsken... Härligt!
Nu töar det bra.
En riktig kalasbild.
Vem sjutton skulle inte vilja bo där....
Kramizzz Lotta

Cecilia Artista sa...

Härliga vackra orkidéer. Det finns det väl mängder av där du är!

Ann-Sofie sa...

Tack för titten och för din hälsning på min blogg!
Ska sätta mig och kika igenom din blogg och läsa om ert härliga Thailand! vi står i begrepp att boka biljetter till februari nästa år och då blir det Aonang igen.

Fina orkideér! Hälsningar
Ann-Sofie

Related Posts with Thumbnails