torsdag, september 03, 2009

Geckoödlor :)

Här är det natt och björnungarna sover gott sen några timmar sen. Själv känner jag mig ganska pigg. Har installerat en ny programvara och det är alltid kul med nytt, tycker jag men då man inser att tiden rinner iväg i raskt takt medan man klickar och läser och letar och inte mycket händer så tröttnar man ganska snabbt… Låter det bekant? Ja, ja, jag blir säkert snart proffs på den för här skall saker hända och snabbt måste det gå! ;)

Laem Tong, Rayong
Idag åkte vi in till stora shoppingcentret Laem Tong i Rayong för att hämta vårt externa usb-minne som vi lämnade in på lagning och tog efteråt en snabb sväng på Lotus för att handla mat. Som vanligt brukar vi tajma in så att vi är framme och äter lunch först. Ett favorit ställe är ”Black Canyon Coffee” och idag blev det, för mig en spicy vitlökssoppa med kokosmjölk och lite ris till den… och en mumsig Black Mocha Frappe mmm, så gott! Rekommenderar verkligen stället om du/ni har vägarna förbi ;) … Efteråt blev det en kort shopping tur som denna gång resulterade i, bland annat en dockvagn till björnlillaflickan och en Mp4/3 till björnpojken. Måste jag skriva att han blev jätteglad då han kom hem från skolan och fick paketet ;)? Han lärde sig lite att använda björnflickans MP3 och till slut blev det bråk om vems tur det var att lyssna på musiken eller spela in eller så… nu har de var sin.

Dagens lunch på Black Canyon Coffee
Jaha, nu är det visst en geckoödla som börjat låta här inne, måste betyda att det är dags att gå och lägga sig ;) … alltså för ett tag sen läste jag någonstans att geckoödlorna ger ifrån sig ljudet främst i avskräckande syfte så den vill nog att jag skall släcka och gå min väg… haha… det är ändå dags, god natt på er!

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails