lördag, september 05, 2009

Premiär idag!

Dagen började med att jag gick upp lagom sent, åt frukost och tvingade mig planera en tvätt och lite städning, eller tja snarare plockning runt i huset som ser ut som efter en bomb när barnen har sprungit runt och lekt… Men som tur var så ringde björnflickans nya kompis och så där lagom till lunch åkte jag och björnflickan hem till kompisen och blev bjudna på jättegoda pannkakor. Vi mammorna satt och pratade länge om allt mellan himmel och jord. Jättetrevligt! Barnen badade, lekte med den söta kaninen och hamstern som kompisen har och spelade lite spel. Precis när vi skulle hem så mörknade det plötsligt och det började regna lite och så lite till och inom loppet av en minut så ösregnade det… Annars har det varit fint idag, lite molnigt på morgonen men soligt och fint efteråt och ca 33 grader om inte mer…



The bunny



and the hamster

Idag blev det premiär, jag körde bilen utan att björnpappan satt bredvid och det gick hur bra som helst! De få gångerna jag ”övningskörde” i Thailand kändes det tryggare på något sätt att ha honom bredvid, det blir ju två par ögon på vägen, vilket behövs eftersom att köra bil i Thailand är inte lika enkelt som man tror. Sedan det där med att man kör på vänster sida och så sitter man på höger sida och inte nog med det så har vi en bil med automatlåda vilket resulterar i att man är mer eller mindre nybörjare och allt som har med soft inbromsning finns inte med på listan i början för att inte nämna vindrutetorkarna och blinkersen som också sitter fel ;) … Men så här i efterhand så kan jag säga att det faktiskt är enklare att köra med automatlåda…

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails