söndag, september 20, 2009

Söndagar...


Hej på er!

Hoppas ni alla har det bra! Jag sitter här med en liten påse bananchips med barbeque smak, ganska gott faktiskt, lagom starkt, och funderar på vad för provocerande inlägg jag skall skriva på min blogg ;) … eller på hur jag istället skall snabbt beskriva vår helg. Har känt mig trött idag, kan jag börja med att säga… Måste det vara för att jag, tidigare under dagen tog en cykeltur i det fina vädret. Det händer inte så ofta att jag är ute och cyklar när det är som varmast, så ni kan bara gissa hur jag såg ut när jag kom hem…  helt slut, bara slänga mig i soffan framför Mr. Air Condition, med ett glas vatten... Haha…

Söndagar är de dagarna då man planerar allt, ok det mesta, för att saker skall fungera för alla under veckan. Så som att se till att alla barnens uniformer är tvättade (yes, de har även gympauniform ;) ), samla alla biblioteksböckerna som skall tillbaka om biblioteksdagen inträffar på just en måndag (kul schema de har, alla måndagar ser inte riktigt likadana ut), samla även alla andra böcker, block, kepsar, packa simväskan om de har simning på måndag, mm., listan är lång. När klockan var runt fem tog jag och barnen ett middagsdopp, jag gäspade hela tiden men det är så skönt i poolen så man vill inte ut när man väl är inne…

För att sammanfatta det hela innan ni själva blir trötta, så har det varit en jättetrevlig helg med både födelsedagskalas, med mycket god prinsesstårta hemma hos grannen (grannens dotter fyllde år) och grillmiddag hemma hos oss… men söndagar är söndagar, inte lika sköna som lördagar, förutom att man får sova länge på morgonen.

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails