måndag, november 16, 2009

Billiga flygbiljetter till Thailand/Transport/Allmänt


Hej! Ibland trillar det in lite frågor till mig. Jag skall försöka svara i den mån jag kan och till stor del publicera de frågor jag anser kan vara intressanta för er läsare att ta del av, antingen som ett inlägg, under Frågor och Svar eller direkt under Kommentarer.
Here we go!

"Tanya sa...
Hej!
Vi är en familj på 5 som undersöker möjligheterna för en Thailandsresa nu i december. Och om jag inte har fattat helt galet verkar det som vi isf kommer åka till närheten av er. =) Jag tänkte kolla om du har tips på var man söker billiga flygbiljetter, hur det funkar med transfer mellan bangkok och ban phe, och vad man ska tänka på i största allmänhet. Barnen är mellan 3-10 år."

Hej, Tanya!
När det gäller billiga flygbiljetter till Thailand, i just december månad, kan jag, tyvärr, inte hjälpa er så mycket… Att det är dyrt just då är det ett faktum. Dock, skadar det inte att hålla ögonen öppna för oväntade ”billiga” priser/sista minuten hos olika flygbolag. Och kanske försöka resa ut i början på december.

Gällande transfer mellan Bangkok och Ban Phe, brukar det bästa och billigaste alternativet vara att boka taxi från Ban Phe och att ni blir hämtade på Suvarnabhumi, Bangkoks flygplats. Är man fem personer så är en minivan det bästa alternativet. Att lösa det på flygplatsen går det också, men det är oftast mycket dyrare. Lite allmänna idéer på vad som kan tänkas vara bra att ta med sig hemifrån/köpa på plats i Thailand finns under Tips - Checklistan inför resan till Thailand.

1 kommentar:

Related Posts with Thumbnails