torsdag, februari 25, 2010

Vacker bouganvilla

Färgsprakande bouganvillor lyser upp i nästan varje trädgård här i Thailand. Visst är det en vacker blomma! Lägg märke till den fina färgblandningen i det lilla trädet där det finns både lila/cerise, vita och gula blommor... ja hur många färger kan man egentligen ha i ett bouganvilla träd ;) ?

Denna vecka är det half term break för de två äldsta björnungarna, som just nu är hos var sin kompis. Björnlillaflickan är hemma med oss, och har själv precis haft en kompis på besök. Snart skall vi iväg till grannen på lite fika. Lugn dag idag, med andra ord om man jämför med igår då det var sex barn här hemma, i åldrarna från fyra månader till åtta år: mina tre björnungar och grannbarnen... hehe, men tack och lov var alla snälla ;).

Ha en fin torsdag!

11 kommentarer:

Maria sa...

Vilka härliga och fina bilder på denna vackra bouganvilla!
Ha en bra dag!

Maria sa...

Vilka härliga färger. Helt enkelt ljuvligt:)
Ha en fin torsdag!

Rantamor sa...

Hade väntat mig att få se något vackert och färgsprakande från just Thailand, och det fick jag. Tack för det. Och snyggt var ordet, och passar till dagens tema...perfekt.

Ha en bra dag.

Cecilia Artista sa...

Visst är bouganvillan vacker! Jag har flera här som slingrar sig upp mot det vita huset. Vackert!

Husbilen Credo sa...

Hejsan!
Bougunvillan är verkligen vacker. Fint foto.
Ha en go kväll!
LottaM

mimmi sa...

så vacker den är och nu fick jag också lära mig vad den hette :)

Ladyinblue sa...

Härliga färger på blommorna
Ha en fin kväll/
Ulla

"Lillagul" sa...

Vilka fina kort på Bouganvillan , verkigen färgsprakande :)

Freedomtravel sa...

Väldigt vackra! Och så är det ju ett så vackert ord. bouganvilla... får man säga så? Det låter som nåt man pratar om på film liksom ;)

Marie sa...

En underbar blomma och dess färg är fantastisk.

Susanne sa...

Underbar blomma en en färg som verkligen piggar upp!!!

Related Posts with Thumbnails