torsdag, mars 04, 2010

Ovanför mig/oss...

... på Ken's Beach inte Kim's Beach ;).

Ni ville veta svaret på gårdagens "Gissa vad...". Av kockarna (på den bilden) beställde vi varsin omellete till frukosten. Kockarna lagade både omeletter, pannkakor, våfflor, fransk toast eller stekt ägg. Till omeletten kunde man välja olika ingredienser som lök, paprika, skinka, bacon, ost m.m... Well done eller medium. Ni som har varit i Thailand förut, vet att det brukar vara vanligt att bara gå till hotellets "omelette bord" och beställa ;).
Det var en mycket god frukost!

Idag blev det mackor, yoghurt/filmjölk med müsli, till frukosten (Ja, vi har äntligen hittat filmjölk, eller filmjölken hittade till oss!!! Men det är en annan historia, hihi...). Ja visst, vi hade kaffe och apelsinjuice med ;). Vad åt ni till frukost idag?

Hoppas ni också har haft en bra start på torsdagen!

14 kommentarer:

Freedomtravel sa...

Sådär ser det inte ut ovanför mig/oss idag tyvärr... Snarare ljust gråblått och tak fyllda av snö... Gillar också när de står och lagar omeletter och annat till frukost i Asien. Vi har faktiskt tagit efter det där och Peter brukar laga såna där omeletter till oss till frukost på helgerna. Men en vanlig arbetsdag blir det bara mackor och flingor med banan och mjölk kl 06.00...

Maria sa...

Ljuvliga strand bilder och snygg vinkel:)
Ha en härlig torsdag!

anki sa...

så vackert :-) toppen fina foto vinklar och jag blir sugen att lämna kalla sverige

ha en skön dag

Maria G sa...

Härliga och varma bilder!
Jag har inte ätit frukost än, men när jag kommer så långt blir det macka och mjölk idag.
Ha en ba dag!

Rantamor sa...

Som vanligt har du underbara foton i temat, verkligen ovanför oss alla, men det ser bra mycket skönare ut där du fotat , än här hemma. Även om solen skiner här idag så blåser det kallt kallt, men det är bara att ta på sig ordentligt och bege sig på promenad.

Ha en bra dag. Va jag åt till frukost...fil med plommon (lite trög mage=) kokt ägg, hårdbrödsmacka och KAFFE ja och färskpressad apelsin höll jag på å glömma.
Tjineling.

Resa med Herbert sa...

Hej!

Ljuvliga bilder, det måste vara underbart att vara i ett solland så här års?

Frukosten har jag inte ätit ännu trots klockan är tjugo över 11 på förmiddagen men det kommer att bli müsli med irenegjort äppelsylt, mjölk, jos, ostmacka, kaffe och en god kaka efteråt.

Må så gott där i paradislandet, önskar Irene

mimmi sa...

Jag vill också ha det så här nu .. tänk att sitta och få njuta av solen ..utan att ha ett ton med kläder på sig :)

Cecilia Artista sa...

Visst är det härligt med blå himmel och sol!

Omelettlunchen verkar riktigt lockande.

Monica o Jacob sa...

Här var det varmt och skönt kan behövas i vinterkylan,snygg molnformation.
Blev bara kaffe till frukost,fy på mej;-)

Monica sa...

HAHA ja det kan det ju vara,ser ju ut som Shaun också är av rasen Suffolk.
Ha en trevlig kväll;-)

Photos by Storm sa...

Jag bara njuter av dina bilder, så vacker vy/Lis

Marie sa...

Mysigt :-)

LissenTo sa...

Det ser ljuvligt relaxande att bara se din bild.
Två frukostar åt jag, ljuvlig omelett i Thailand.
skulle gärna göra om det ☺
Ha det gott i paradiset!

Mona sa...

Sanden, havet, den blåa himlen, parasollen, solen... Det ser helt underbart ut!!!

Related Posts with Thumbnails