tisdag, september 15, 2009

Saknar filmjölk...



Igår åkte vi en sväng till shopping plazan (Laem Tong, Rayong) och jag fyndade dessa två underbara kokböcker, "Popular Thai Cuisine" och "Healthy & Easy Thai Cooking"

Sedan gick vi på utvecklingssamtal om björnpojken. Allt bra och han gör framsteg men vi kom överens om att björnpojken ändå skall få extra hjälp med just engelskan för att han ska få lättare att prata med sina kompisar.

På väg hem passade vi på och handlade lite mat på Tops (som ligger inne på Laem Tong) och efter en snabb hyllshopping insåg vi att det visst finns att köpa här bl.a. tomatpuré, pesto (två olika sorter), äppelmos, gröna oliver, cornichons, mm. Så nu vet vi, det mesta finns, det är bara att åka runt och resercha. Filmjölk finns det dock inte, jag har i alla fall inte hittat, utan man får göra egen om man saknar, och ja, vi saknar det. Så home made filmjölk är ett projekt i sig som jag kanske kommer att ta tag i någon gång…

Väl hemma, strax efter klockan sex så blev det rush hours :) eftersom klockan redan var så mycket och björnungarna måste i säng senast åtta. Björnpappan behövde ta tag i en sista minuten inkommet arbete samtidigt som han körde igång grillen, fläskfilé blev det förresten. Gott! Jag och barnen körde genast igång med läxläsning, middag, förberedning av frukt lådorna, tandborstning, puss och kram och ner i sängen. Och så hann jag även med en myggrace med hjälp av den här...


Mitt nya tennisrakett ;)

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails