måndag, oktober 26, 2009

Dagarna bland nya tidningar, ny kamera och renovering...

Måndag morgon och sista veckan i oktober. Soligt och fint! Stora björnungarna har börjat skolan igen, efter ett roligt och händelserikt höstlov. Det är alldeles för tyst här inne just nu… björnlillaflickan tittar på "Mickey Mouse's morning" och… nu kom gubbarna som jobbar med vårt hus, jag visste det, det var för tyst och lugnt för att vara sant ;). Vi fixar, bland annat, tak på terrassen på övervåningen, så det har sprungit folk in och ut och runt huset de senaste dagarna eller veckan för att vara mer exakt, men fint blir det! Med lite extra skugga och den nya utomhusfläkten installerat kommer vi definitivt sitta ute mer även på övervåningens terrass. Själv, har jag också sprungit runt och städat för det blir alldeles för dammigt och sandigt när de jobbar, bra motion när man inte har ”Friskis & Svettis” att cykla till.

Så, idag har jag tänkt ta det lugnt med ett par av de nya tidningarna jag köpte i Singapore och min nya älsklingskamera, också köpt i Singapore ;). Jag har länge funderat på en bättre kamera och efter lite research har jag kommit fram till att det skulle vara riktigt spännande att kunna se världen genom en Canon EOS 500D… Jag är mycket nöjd med kameran så här långt, har dock inte hunnit testa den så mycket som jag velat och det finns en hel del nytt att lära sig om den så, ha det bra, nu sticker jag ;) ...

Nya Canon EOS 500D och senaste intressanta tidningarna

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails