torsdag, oktober 22, 2009

Singapore, del 3 :)

I söndagsmorgon (den 18 oktober), efter frukosten tog vi en taxi till IKEA. Och vilken bra start på dagen vi fick! Vi shoppade loss, både det ena och det andra, både inne på avdelningarna och vid matbutiken. De två äldre björnungarna lekte gärna en timme på ”Småland” innan vi gick till barnavdelningen. Två proppfulla gulla kassar senare var det dags för lunch. Det blev räckor och köttbullar med lingon och potatis; prinsesstårta och ostkaka till efterrätt, förstås ;) . Efteråt tog vi en sista snabbtur på nedervåningen innan vi gick och handlade i matbutiken: bland annat kaviar, lingonsylt, hjortronsylt, lite lakrits och annat favorit godis, Annas pepparkakor, sil, gravad lax, ja, you name it ;) …

Gott!!!

Förfest på IKEA Singapore...

På eftermiddagen, efter IKEA och ett par välbehövliga vilotimmar på hotellet, bestämde vi oss för att åka till ”Sentosa”. Jag läste snabbt i en broschyr vad för kul man kan göra där och tänkte, ditt skall vi. Det visade sig vara en liten ö full med mängder av attraktioner och kul att göra och egna bussar att åka hitt och ditt. Vi tog ett paket (med Pirates + Extreme Log Ride) på Sentosa 4D Magix, ett riktigt kul 4D-filmäventyr. På Sentosa skall man spendera minst en halv dag och sedan avsluta med ett stopp på närliggande Vivo Citys stora takterrass eller snarare park, som erbjuder en panorama utsikt över Singapore. Vi var där på kvällen… Wow, vilken utsikt! Vilken känsla! Fantastiskt! Vivo City är Singapores största shoppingcentrum och ditt kan man, från Sentosa, åka gratis med Sentosa Express, skytrain.

Vivo City, Singapore med bl.a. Swarovski, National Geographic och Unique (pärlbutik)

Vi avslutade kvällen med en sväng på Little India där vi även åt en mycket god indiskt middag. Det är billigt med taxi i Singapore och taxichaufförerna är mycket trevliga. Dock är det inte så enkelt att få tag på taxi en helgkväll…