tisdag, december 29, 2009

Best of 2009!


Sista pusselbiten, packning inför Thailands resan ;) hösten 2009.


Försiktiga men redo för en spännande tid, låste vi upp nya dörrar.

Det kanske är dags för en kort sammanfattning av året som snart gått, två dagar kvar på 2009. Med facit i hand, kan jag konstatera att vi haft ett bra år, trots lite upp och ner, men mest trevliga stunder med nära och kära, vänner och bekanta, spännande resor... Det jag tänker på först, när jag skriver detta inlägg är, Thailand, som också har sin plats i vårt hjärta, förutom Rumänien och Sverige :). I år har vi solat och badat, druckit fruktshake och Chang, ätit papaya sallad och massor med glass som inget annat år… Vi tog en dag i taget, det mesta gick bra så vi stannade kvar i värmen, byggde sandgubbar och såg på snö och fina riktiga snögubbar ni gör i kalla Europa :). Tittar även tillbaka på första tiden då mina små björnar började i en ny, engelsk skola, och hur de snabbt lärt sig språket. Fantastiskt duktiga de har blivit! Numera förklarar de gärna hur man spelar UNO, på engelska, i samma fart som om de pratade svenska :). Och björnlillaflickan snappar upp ett och annat ord på engelskan, hon med. Senast, då hon såg något roligt utbrast hon: ”Oh, my God!!!” (som hon, så klart lärt sig av storasystern ;).

Dessa två bilder får representera tisdagstemat året som gått, resten är historia, som de flesta av er redan läst om, och sett på min fina fotoblogg ;).

Med detta sagt, vill jag önska er en fin avslutning på 2009 och ett Gott Nytt År 2010!
Ta hand om er!
Kram,

7 kommentarer:

Hedwig sa...

Ni verkar ha det underbart. Jag har itne förstått om ni bara är där nere en längre tid eller har flyttat helt. Hur som helst, ni har det underbart skönt !

Lasseivomma sa...

Härligt att släppa taget och ändra sin vardag. Kul att du är med på bloggarna, det blir alltid ett annorlunda och roligt inslag.
Gott nytt år.

Maria sa...

Ditt 2009 verkar ha varit helt underbart! Sol och värme...
Gott Nytt År!

Lissen sa...

Om ni har flyttat till Thailand, så måste jag säga att det låter helt underbart. Vilken upplevelse för hela familjen!
GOTT NYTT ÅR, önskar jag dej också.

Ps Försökte skriva kommentar förut idag, på annan dator. Det gick inte, som tur gör det nu Ds

mammaxtre sa...

Vilket fint inlägg!

B i r g i t t a sa...

Vad spännande och härligt att bo i Thailand .... och äta dessa underbara frukter som inte smakar lika gott här hemma :)
En fin erfarenhet för barnen med skola och annat språk. Det fick våra barn uppleva när vi bode i emiraten på 80-talet :)
Gott Nytt ÅR!

Regina sa...

Happy New Year to you too! All the best!
Cheers.

Related Posts with Thumbnails