onsdag, december 09, 2009

Orchidélandet



Det doftar vattenmelon i hela huset och jag har precis stängt av aircondition, det är lagom temperatur här inne nu. Gissar att det är 35 grader ute. Det var 33 runt tolv tiden, då vi åkte till ”vår” blomsterland eller orchidéland, rättare sagt. Det ligger ca halvvägs mot Klaeng, det vill säga inte så långt härifrån. Tur det, för då kan man åka dit oftare... Efter att ha beundrat orchidéhavet och förevigat minnen, valde vi två stora och tre små underbara orchidéer. Just det, två till som man kan hänga på väggen eller i palmen, om man så vill. Till min stora glädje, sålde de även jättefina röda julstjärnor, så det blev tre sådana med, också stora; allt detta till priset av 250 kronor, inklusive tre träkrukor och en påse med orchidénäring. Ja, ett mycket bra pris! :)
Det blev så fint på verandan med alla dessa vackra blommor, jag älskar orchidéer och tulpaner och rosor ;)… Vilka är era favoritblommor?

2 kommentarer:

Camilla Alvén sa...

Hej!
Tack för hälsningen, vi håller tummarna för att det ska läka av sig själv så att han slipper dränage.
Mina favoritblommor är tulpaner men orkidéer är också vackra. Vad billigt det blev när du handlade och vad varmt du har det - du måste befinna dig i paradiset!
Ha det bra
Kram

anna of sweden sa...

Jag gillar ju orkidéer och hade gärna besökt ditt orkidéland! :)

Related Posts with Thumbnails