torsdag, december 10, 2009

Torsdagsfoto - Vitt


Vad kan vara mer passande för torsdagsfotot (tema vitt, denna gång) än ett hav av vita orchidéer :) Bilden togs igår då vi var på orchidélandet. Ett par av dessa vita vackra blommor fick följa med oss hem. Idag, äntligen, kommer de första gästerna på besök, min älskade bror och hans sambo. Long time, no see... Ska bli skoj att träffa de igen! Björnungarna frågar, så där var tredje minut: "Mamma, när kommer de?... Är de på flyggplatsen nu? Hur många minuter tar det tills de kommer? Men, när kommer de?!"  Nä, mer bloggande hinner jag inte med idag, klockan tickar, gästerna är snart här, björnlillaflickan drar i klänningen min, ljudet på tv:n är alldeles för högt och i köket låter det som två björnungar bråkar om någon kaka, tjingeling!
P.S: Önskar er alla en trevlig torsdag!

10 kommentarer:

Lasseivomma sa...

En hel rabatt, det har jag aldrig upplevt, men jag har inte varit i Thailand heller.

Maria sa...

Underbar bild på de fina vita orchidéerna.
Ha det så trevligt med dina gäster.
/Maria

Marie sa...

Hääääärligt :-)

Birgitta sa...

Vackra vita blommor!
Ha det så trevligt med dina gäster :)

Pialotta sa...

Orkidéer, helst de vita är så vackra.. tänk att få se en hel äng med de underbara blommorna:-) Skönt för ögat:-)

Märta-Li sa...

Hej! Tack för din kommentar. :)
Jag tror det ligger vid Bispgården.

Vacker sommaräng.

Ha det gott
Märta-Li

Camilla (Rantis) sa...

Oj så fin å fräsch vit bild...
nu kom jag på att vi har ju en fin amaryllis utställning här i Bollnäs som jag bara måste besöka innan den stänger...
hoppas på att få några fina foton därifrån!
Ha de så gott i Thailand!

Camilla (Rantis) sa...

Hotellet heter New York Palace..
här kommer en länk till hotellet:
http://www.boscolohotels.com/eng/hotels/new_york_palace/luxury-hotel-budapest.htm

Lenas Fotoblogg sa...

Orkideér är min favoritblomma så det blir en favorit bland alla vita bilder!!!Tänk en hel äng.....lyckliga dej.

Husbilen Credo sa...

Hejsan!
Jag börjar här och tar mig upp dag för dag i deolika temana. Underbart foto av orkideer som är min älsklingsblomma.
Ha de gott!

Related Posts with Thumbnails