fredag, december 18, 2009

Snöflingor i trädgården!


~ Leelavadee flowers in our garden ~

Vit och gul är teman hos fredagsfärger idag, där det pratas mycket om snö och kyla ;). Aj då, inte lätt att springa ut och fota snö här i tropikerna, men det vet ni… om ni nu inte menar snö på sprayflaska, för det kan man hitta massor av, fniss… Så här tänker jag: sand, vitgula blommor, hav, glass ;)... Ole, dole, doff. Kinke, lane, koff… Det får bli dessa underbart fina och stora snöflingor från vår trädgård! Dags för lunch nu, ha det så gott och...

Trevlig helg!

9 kommentarer:

Anette sa...

Ja, det var ju vackra "snöflingor". Låter härligt även om jag tycker mycket om den riktiga snön som vi har fått. Den är i alla fall bättre än det "gråleriga" väder som vi haft"

Veronica sa...

Varma sköna snöflingor ;) Fin bild och tolkning !!

gissan sa...

Men tack för sånt långväga besök. Va häftigt o åka till Thailand emellanåt...
Jag har aldrig varit där (bara gubben..) men planen är att vi ska dit så fort tillfälle bjuds.
Och vilka fina foton du har...
Underbart.
Här kollar jag in fler gånger...
Ha en skön fredag..fast den är väl slut snart hos dig ;)
Vinterkram från Gissan

Marie sa...

Vackert.

Cecilia Artista sa...

Vacker bild och vacker blomma!

LissenTo sa...

Härligt att se att kontrasterna kan vara stora beroende var man är! Önskar dej en riktigt skön jul!

Pialotta sa...

Underbart vacker blomma.. vad det nu är för sort?
Ett foto att gilla:-)

Katarina sa...

Vilken fin blogg du har - och vilka vackra bilder!
Kanske blir det du som till slut övertygar mig om att jag måste åka till Thailand. :-)
Hoppas du får en skön helg.

Jah Hollis sa...

Nej, snö har vi inte brist på här i Sverige nu. Hela landet är, för ovanlighetens skull vid den här tiden på året, täckt av snö.
Min dina fredagsfärger är ju inte så dumma de heller. :-)

Related Posts with Thumbnails