lördag, december 19, 2009

Fler tips om man väljer Mae Phim!


Det bästa och billigaste är att boka taxi från Mae Phim och att ni blir hämtade på Suvarnabhumi, Bangkoks flygplats.
Vill man t.ex. simma med delfiner”Oasis Sea World” i Chanthaburi (ca en och en halv timmes bilresa från Mae Phim), måste man boka biljetter innan man åker dit då det oftast är fullbokat. Annars går det bra att åka in och köpa biljetter för att bara titta på delfinshowen, om man inte vill simma alltså. Är man här på två veckors besök, är det bra om man har bokat redan från Sverige eller helst första dagen man kommer.
Ett bra agency i Mae Phim, som jag varmt rekommenderar är ”Sunday Travel” där Daya arbetar (en trevlig thailändsk kvinna som talar bra engelska). Man kan få hjälp med det mesta, från att fixa taxi från/till flyggplatsen och hjälp med bokning av olika biljetter, till städning, hyrning av moped mm.

3 kommentarer:

Thelma Louise sa...

Hei Du.:-) Ja klart jeg har tyvstartet på julen allrede..både når det gjelder pakker og ikke minst mat og det som hører med.:-) Nå skal det være pause frem til torsdag..:-) pynte ferdig juletreet og det som er igjen....kjører "gå sakte aksjon" og "sultestreik" frem mot torsdag nå.:-) Så mye flott det var å se på bloggen din. Jeg er blomstergal så jeg falt ekstra for Orkideinnlegget og outfiten var stilig.:-) Ha en fin fin førjulstid.:-) Gry

Maliva`s verden sa...

Hei..takk for hyggelig hilsen inne hos meg. Gøy var det også å besøke deg. Jeg elsker jo å reise frankofil som jeg er, men også alltid spennende å lese om andre land. Så nå har du nok fått en ny trofast leser....takk for titten. Klem fra Maliva

Anonym sa...

Heisann!
Tusen takk for hyggelig hilse-så fant jeg deg:-)
Nydelige bilder du tar!
-jeg holder på å lære meg å ta fine bilder..!
Veldig gøy å se bilder fra et land så langt unna( og som jeg ikke har vært i),
har såå lyst dit:-)
Ha en fin jul m/ familien din, klem Hege.

Related Posts with Thumbnails