torsdag, januari 07, 2010

Åren går, men monopol är fortfarande kul!


  Den här före detta palmen (?) har några år på nacken, undrar hur många… Bilden tog jag när vi var på Koh Kut, i oktober-november, föra året.
*


Igår var det en shopping i Pattaya dag ;)... Vi skulle hämta en kompis på U-Tapao Pattaya International Airport. Passade på och åkte några timmar innan och strosade runt på Central Center. Efter en snabb sväng på Toys'R'Us kom vi ut med, bland annat ett Monopoly City spel. Jippie! Ikväll skall det byggas! :)

Ha en underbar torsdag!
Kram,

13 kommentarer:

Mona sa...

Jag är inne på samma tanke som du när det gäller första bilden. Jag är tydligen hopplöst efter min tid. Hade ingen aning om att det finns monopol med 3D byggnader!

Maria sa...

Ja den där palmen såg ut att ha hunnit bli några år innan den fälldes. Lycka till med spelandet.

Maria sa...

Den stubben med de rötterna de har några År på nacken det kan man se, och monopol det är ett roligt spel...
Ha en bra dag!

Hedwig sa...

De gamla rötterna fungerar bra som barriärer mot land, så att inte all sand rinner ut i vattnet. Monopolspelet skulle aldrig komma in i mitt hus. Mina föräldrar var hängivna Monopolspelare när jag var liten, de spelade jämt. Jag ansåg att de försummade mig och var riktigt besvärlig på olika sätt när de satt igång spelet.

Marie sa...

Coolt! Finns denna klassiker i 3D nu.

Birgitta sa...

Rejäla rötter på palmen som inte finns nå't mer! Monopol är kul :)
Härliga bilder!

Anonym sa...

Oooo ja, monopol är kul, man kan ju sitta hela nätter med det. Nu blev jag sugen på att spela, får nog locka hit några vänner :)
Ha en fin dag.
/Helena

Anni sa...

Jag tänkte på tsunamin först när jag såg din bild, spännande stubbe det där!

Och vad häftigt med 3D-monopol! Du får berätta om det är lika bra som den gamla klassikern!

Anonym sa...

Läcker bild! Det tar lång tid att växa sig så stark med alla dessa kraftiga rötter, massor av år!

Kjell E sa...

Ja, den har säkert varit med om en och annan Tsunami, sett kungar krönas och störtas.
Vi har ekar som är kring 350-400 år.
Tycker alltid att de stämmer till eftertanke.
Vem gick under dem för 300 år sedan?

Ladyinblue sa...

Det var ett bra tag sen den gamla palmen stod där grön och fin. Jag har också träd inne hos mig med men i levande form.

Misswhatsit sa...

Fin bild på stubben. De färgglada husen blir bra bakgrund.

Det är länge sedan vi spelade Monopol, men det var ju roligt. Kanske dags att köpa en modernare variant.

Pialotta sa...

Härligt med Monopol och det du hittat perfekt för regniga dagar:-) Vacker bild på palmen.. har några år på nacken:-)

Related Posts with Thumbnails