tisdag, februari 16, 2010

Vacker solnedgång

Den här vackra solnedgången tog vi med oss hem från båtresan till Trat, Thailand, i slutet på förra året. Det blev ett bra foto som jag är nöjd med.
Internet har fungerat bra på sistone; sedan några dagar tillbaka har det dock krånglat en del, men de håller på och fixar det nu.

Det blev ingen massage i fredags, vi umgicks halva dagen med goda kompisar, hemma hos oss. Jättetrevligt! Jag tog en timmes oljemassage i lördags istället. I söndags blev det fika hos kompisarna och vi avslutade dagen med hämtmiddag hemma hos oss ;).

Det är lite molnigt nu på morgonen, här i Thailand, Mae Phim. En stund såg det ut som om det skulle regna. Vore faktiskt inte så fel med lite regn nu, för gräsmattans skull… men det är mysigt med regn också, tycker jag, speciellt när man vet att solen genast kommer fram efteråt ;)…

Ha en solig och fin dag!

14 kommentarer:

Artlover sa...

Jag ser att solen håller på att gömma sig bakom en kobbe där borta. Vacker färg.

Hedwig sa...

Du kanske längtar efter lite snö där nere i den myckna solskenet ?

Freedomtravel sa...

Vad fint det ser ut! En sån där utsikt skulle man behöva i några dagar som omväxling till snön här hemma...!

Karoleen sa...

Fin solnedgång, men jag kan tänka mig att det nästan alltid är vackra solnedgångar i Thailand. Det var det i alla fall i Malaysia när jag bodde där i 4 år... =)

Carina sa...

Vackert!
Jag längtar verkligen efter sol nu...
Ha en underbar tisdag.
Kramen.

Maria sa...

Vilken vacker färg det är på den solnedgången. Ser helt underbart ut:)
Ha en toppen dag!

ormbunke sa...

Tänk om vi kunde dela med oss av sol,regn och snö.
Snö bidrar jag gärna med. En sån härlig solnedgång.
Och vilka orchidéer du har. Man blir allt lite avundsjuk. Skall försöka rädda pellisarna idag med omplanterg. Ha de gott. Anita

Ariella sa...

Hej!
Vilken härlig bild!!
kram och ha en bra tisdag

Husbilen Credo sa...

Hejsan!
Lite av din sol skulle vi nog behöva ha här i snöiga nord.
Ha de så gott i värmen.
LottaM

Maria sa...

Underbart vackert!
HA en bra dag!

"Lillagul" sa...

Hejsan !
Jättefin solnedgång !
Just nu längtar man verkligen bort till sol och värme , bort från all snö och kyla :)

Mona sa...

Mmmm, jättevackert!

Kvasthilda sa...

Onekligen vackert. Fantastiskt att få uppleva den där utsikten dag efter annan :-)
Internetproblem ja. Det har vi här med. Oerhört irriterande är det! Fast kan tänka mig att ni kanske har lite andra problem i Thailand än vad vi har med krånglande modem...

Elisa sa...

Very beautiful picture, congratulations! So are others too ;) Have a nice sunday!

Related Posts with Thumbnails