måndag, december 07, 2009

Historien om blåbärssylten och herr ödla


På verandan, precis innan vi skulle sätta oss och äta pannkakor till mysfrukost (kidsen har lovdag idag), kom jag på att jag kunde ta och sopa det där lilla hörnet där det kom några blomblad och annat. Bad björnflickan att hämta sopborsten medan jag, björnpojken och björnlillaflickan fortsatte duka fint. Inne i köket låg burken med blåbärssylt på köksbordet... för en kort stund i alla fall, insåg jag då det plötsligt hördes som första och sista blåbärsburken åkte ner i golvet :( . Hur hände detta?! Ja, det vet bara sopborsten ;)… Om jag hade hämtat den själv… Men som tur var, hade vi hjortronsylten och hallon- och blåbärssylten kvar.

Ja, ni undrar säkert "men varför grubbla, bara åk och köp ny blåbärssylt"… Det skall vi göra, imorgon då det är dags att storhandla. Men den där burken (och de andra två ) kom med oss till Thailand, ända från Ikea Singapore, och dit kom den från Sverige! Ni förstår, nu att sådan god blåbärssylt är faktiskt svårt att hitta annanstans :D.
Oj, nu ropar björnungarna, inte för första gången denna vecka: ”En ödla, en stor ödla!!!”  Och jag springer så försiktigt jag kan med kameran och... ja, där satt den! Både herr ödla i trädet och bilden i min Canon.

Det var lite om hur vår vecka började. Hur startade eran?
Kram,

 

1 kommentar:

Ann Jolby Solander sa...

Ödlan är så vacker, jag tycker mycket om reptiler. Gillar din blogg, måste nog ta och lägga till dig i min blogglista :-)

Kram Ann

Related Posts with Thumbnails