fredag, januari 15, 2010

Mysteriet på museet och veckans blogg tävling ;)

Bottlenose dolphin på sköldpaddsöns museet. Ligger inte långt från Mae Phim. Man kan ta en kort båttur direkt till Koh Man Nai, även kallad sköldpaddsön/turtle island, eller en heldagsutflykt med flera stopp för att fiska, snorkla, titta på sköldpaddorna, gå på museet...
Sitter man på en av de trevliga restaurangerna vid stranden i Mae Phim, har man utsikt även mot denna ö.
*
Fick veta att jag är en av de femton finalisterna i veckans ~ blogg ~ tävling. Tack, Andrea! Jag blev jätteglad!

Trevlig helg!

9 kommentarer:

Marie sa...

Spännande museum och grattis till finalplatsen.

Anna Carin Ahlander sa...

Spännande museeum och det lät varmt och skönt med snorkling i klara vatten.
Ha en riktigt go helg // Anna

Cecilia Artista sa...

Första gången jag ser ett delfinskelett. Museet verkar intressant och jag förstår att du hade en trevlig dag där på sköldpaddsön!

Jah Hollis sa...

Tänk att sluta sina dagar som skelett på ett museum. :-)

Pialotta sa...

Museum kan vara riktigt underhållande.. din bild alldeles utmärkt till dagens gråvita bilder:-) Grattis till dig oxså för utmärkelsen.. sånt där är alltid kul, fast man inte alla gånger vinner.
Ha de/Pialotta

christina sa...

Tjusigt skelett och grattis till finalplatsen!

Anette sa...

Sådana där museum är spännande för alla småbjörnar! Ja, för stora också! Kul med finalplaten. /Anette

min vita dröm sa...

Grattis!

Ha en trevlig helg

Kram Sari med familj

ormbunke sa...

Kul och annorlunda bild. Grattis till finalplatsen. I morgon åker vår son till Thailand jag tror det är 4 eller 5:e gången.Här är det fortfarande kallt och ruggigt.Ha det gott i värmen. Anita

Related Posts with Thumbnails